تابهحال اسم خودتان را گوگل کردید؟ آیا مواردی که در جستجو مشاهده کردید، همان چیزهایی بودهاند که دوست دارید دنیا شما را با آنها بشناسد؟
هر زمان بحث بازاریابی تأثیرگذار مطرح میشود، اهمیت برند شخصی نیز بیشازپیش مشخص میشود. در دورهٔ آنلاین که همه چیز، چه خوب و چه بد، برای همیشه در اینترنت ثبت خواهد شد، میتوان برند شخصی را بیش از هر زمان دیگری مهم دانست.
اما برندسازی شخصی چیست؟
برند شخصی ترکیبی منحصربهفرد از مهارتها، تجربیات، نگرش و روایتگر داستان شما است که میخواهید دنیا شما را با آنها بشناسد. شما میتوانید به کمک برند شخصی خود، برای ایجاد تمایز با سایر متخصصان و افراد تأثیرگذار حوزهٔ کاری خود استفاده کنید.
برند شخصی شما همان چیزی است که مردم وقتی در اتاق نیستید درباره شما میگویند. این را بهخاطر بسپارید
کریس داکر
درگذشته که شبکههای اجتماعی وجود نداشتند، برند شخصی شما فقط کارت ویزیت شما بود و افراد کمی نام شما را میشناختند. در دنیای بسیار عمومی امروز که هر اقدام کوچک در شبکههای اجتماعی به طور گسترده موردبحث قرار میگیرد، شما برای بیشتر دیدهشدن نیاز به برند شخصی خود دارید.
چرا باید یک برند شخصی داشت؟
برند شخصی شما میتواند ازنظر حرفهای برای شما حیاتی باشد. شما از این طریق به مشتریان فعلی و بالقوه معرفی خواهید شد. همچنین به شما این امکان را میدهد تا اطمینان حاصل کنید که مردم شما را به روشی که میخواهید بشناسند. این فرصت را به شما میدهد تا نقاط قوت خود را برجسته کنید.
مردم به کسانی که بیشتر میشناسند، راحتتر اعتماد میکنند. به مثال در زمان انتخابات، درحالیکه بسیاری از مردم به دنبال نظرات نامزدها در مورد موضوعات مختلف هستند، سایر رأیدهندگان به نامی که میشناسند رأی میدهند.
چرا برند شخصی اهمیت دارد؟
اهمیت برند شخصی را میتوان در تبلیغات نیز مشاهده کرد. ۸۴% از افراد به تبلیغات اعتماد ندارند. بااینحال، آنها آماده هستند تا به افرادی که احساس میکنند میشناسند، حتی افراد تجاری پشت برندهایی که به آنها علاقه ندارند اعتماد کنند
بهعنوانمثال، استیو جابز قبل از اینکه این عبارت حتی بهخوبی شناخته شود، از برند شخصی استفاده میکرد تا خود را بهعنوان چهره اپل متمایز کند. به همین ترتیب، احتمالاً برند شخصی ایلان ماسک، بهتر از برند تجاری تسلا شناختهشده است.
برای ایجاد یک برند تجاری شخصی به چه مواردی باید توجه کرد؟
ایجاد یک برند شخصی مستلزم شناخت خود است. لیستی از مهارتها و دستاوردهای شخصی خود تهیه کنید. مهمترین ویژگیهای اخلاقی خود را شناسایی کنید. پس ازآنکه مشخص کردید چه کسی هستید، باید تعیین کنید چه چیزی شما را از سایر افراد متمایز میکند.
شاید شما یک طراح وب باتجربه هستید اما میتوانید خدمات توسعه محتوا را نیز ارائه دهید. بهویژه در تولید محتوا برای شرکتهایی که خدمات حقوقی ارائه میدهند مهارت دارید. هدف این است که دریابید چهکاری متفاوت از سایر متخصصان صنعت خود انجام میدهید
بهتر است رقبای برتر یا نامهای برتر صنعت خود را بررسی کنید. لیستی ازآنچه آنها انجام میدهند تهیه کنید. سعی کنید نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید.
اگر هدف نهایی شما از برند تجاری شخصی بهبود عملکرد شغلی است، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان هدف خود را میشناسید.
مهمترین چیزی که باید بهخاطر بسپارید این است که شما باید مخاطبان خود را بشناسید
لوئیس هاوز
امروزه نمیتوانید اهمیت رسانههای اجتماعی را نادیده بگیرید. بخشی از برند شخصی شما باید شامل حسابهایی در تمام شبکههای اجتماعی باشد که مخاطبان شما وقت خود را در آن میگذرانند.
عواملی که بازتاب برند تجاری شخصی شما هستند، باید در تمام شبکههای اجتماعی، کارتهای ویزیت، بروشورها یکسان باشند.
راز یک برند تجاری شخصی موفق، مطابقت شما با تصویری است که از خود میسازید. به همین دلیل است که مردم میتوانند به دو نفر که رفتار مشابه انجام دادهاند، واکنش متفاوت نشان دهند.
بنابراین اگر خود را مراقب و علاقهمند به مشتری خود معرفی میکنید، بسیار مهم است که به شکایات آنها گوش فرا دهید و مشکلات موجود را برطرف کنید.
اینها تنها برخی از مهمترین مراحل برای ساختن برند شخصی هستند. به یاد داشته باشید که این کار با درک روشنی از اینکه شما چه کسی هستید و چه ارزشی میتوانید برای مخاطبان خود داشته باشید آغاز میشود.
منبع:
این مقاله، برگرفته شده از مقاله What is personal branding and why is it important? از سایت influencermarketinghub.com است